Daisypath Anniversary tickers

Thursday 27 June 2013

The Scary Part of Marriage Life.

ASSALAMUALAIKUM W.B.T. . . 

lama dh tak share story ngan korang sume. I really miss the idea to write my blog they didn't want to appear haha. okay hari ni genap 6 tahun usia hubungan aku dgn tunang aku. alhamdulillah ya Allah. 

hmm, so I plan nk pergi kursus kawen in this semester break. so we went to mahkamah syariah petang tadi kejap utk settle down hal ni. masa tengah sibuk isi form, ada sorang wanita masuk dalam ofis tu. aku agak umur dia dlm awal 30-an. aku just senyum je la. then sambung isi form balik. 

then she tegur me, "isi borang kursus kawen ye dik ? awalnya."

*dia tgk umur aku kt borang tu kot.

walaupun aku tahu dia memang dah tahu aku tgh isi benda tu, but I still replied la kan. I kan sopan dan lemah gemalai orangnya :P

"a'ah kak. saje nk buat sekarang. nanti busy takde masa pulak".

lama la jugak aku isi borang sbb aku isi both of the borang. Haikal malassss nk isi sendiri. -.-'' so masa aku duk isi tu, aku terdengar la akak tu cakap2 dgn officer kt situ. rupanya dia ke mahkamah sbb nk tuntut fasakh. T_T

FASAKH : fasakh merupakan salah satu cara yang dibenarkan oleh syariat Islam bagi meleraikan ikatan perkahwinan. Talak adalah hak mutlak bagi lelaki, manakala fasakh memberi hak kepada isteri untuk menuntut penceraian atas sebab-sebab tertentu yang munasabah melalui keputusan yang dibuat oleh seseorang hakim atau qadi. 

so no wonder dia cakap awal pergi kursus kawen kt aku kan. maybe dia taknak kisah hidup aku berakhir macam dia. nauzubillah ya Allah. Engkau Perancang Maha Hebat. kawen ni semua org nk sekali je dalam seumur hidup. insya Allah Dia dh tentukan yang terbaik utk kami. 

tp aku kagum dgn ayah dia. ada dgn anak masa anak dia susah. masa anak dia merungut dgn prosedur mahkamah yg agak leceh, her dad just said, " takpe la, nanti kita datang lagi". walaupun dia akan kehilangan  kasih sayang dr seorang lelaki bernama suami, dia masih ada seorang ayah yang tak pernah berhenti menyayangi dia. 

semua dialog tu aku terdengar diorang cakap. sebab ofis mahkamah tu sempit je. huhu. ok tu je. adioss ! :)

No comments:

Post a Comment

Hello Everyone !
Just drop your comment here.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...