Daisypath Anniversary tickers

Sunday 23 February 2014

Things You Can Do Them Yourself For Your Wedding.

ASSALAMUALAIKUM W.B.T. . . 

people nowadays sangat kreatif. nk pengsan kalau tengok hasil tangan diorang. dh la berani mengkreatifkan diri utk majlis penting ! beraninya amek risiko ! kalau tak jadi caner ? tp did you trust that us, err I mean aku yg tak kreatif pun sebenarnya mampu buat sendiri benda2 macam tu. cuma kena ada effort je. like seriously ? yes, I'm serious. *dgn dahi kerut2. entry ni aku buat utk tolong bride to be yg teringin nk buat benda2 simple sendiri. cekidaut yaww ! *check it out hehehe. 

1. hantaran.
alaaa takyah la upah kedai buat. buat sendiri lagi lawa. lagi puas hati. aku pun buat sendiri. just beli barang2 utk hantaran kt era nona. korang buat kad ahli. rasanya RM10 seumur hidup kalau tak silap. every purchase ada diskaun. kalau korang g time dekat2 dgn cuti yg org ramai kawen, memang dia akan bg diskaun byk kalau korg ada VIP card dia. jumm kira bajet kalau korang tempah dgn kedai ! okay kita amek pakej yg paling murah la kan, contoh RM50 satu hantaran kedai amek. cuba korang darab ngan 9 hantaran ?
50 x 9 = RM450

mahal kan ? yg RM50 satu hantaran tu kan, kalau korang nk pandang sebelah mata pun taknak sbb tak cun ! taktaw la kot2 korang jenis tak kesah rupa hantaran macam mana. kalau aku, memang takkk laa. kalau korang beli sendiri barang utk buat hantaran kan, tak banyak pun keluar duit. aku punya tak sampai RM200 pun utk sembilan hantaran. tak berbaloi lagi ke korang rasa ? so buat sendiri okayyy ! korang google la tgk design2 hantaran. lepas tu tunjuk kt salesgirl kt kedai. diorg memang byk idea. nanti diorg akan tolong la korang yg mana patot.


those hantarans iolls gubah sendiri ikot reti aku hahaha. dgn bantuan mak mentua akak aku. thanks mak ! two more hantarans takde pulak sbb masa ni tgh kalut nk pegi akad nikah. cincin and couple watches. risau hilang pulak kt tempat org ramai kan. terima kasih kpd taktahu sape yg snap gmbar ni. tgk2 dh ada dlm kamera huhu.

okay kita kasi yg jelas la satu hantaran. simple2 sudeyhhh. few roses, the akar2 apa nama ntah, then rerantai purple yg lari tema hahaha. 


2. guestbook and the decorations of the meja..
dh banyak kedai online jual hasil kreativiti diorg skarang ni kan. tp serious aku cakap, dh banyak fb page aku tanya. semuanya RM100 and above ! korang tak rasa rugi ke ? padahal buku je kot ? aku beli barang2 utk guestbook rasanya tak sampai RM15 pun ! sumpah aku tak tipu. jd korang fikir la byk kali kalau nk tempah. design yg aku buat ni aku amek dlm majalah pengantin. simple sahaja. okay la kan. sbb aku pikir guestbook sangat penting utk dibuat kenangan. friends and relatives put their wishes there. :) nanti bila dh baca sensorang, senyum sorang2.*seriously aku tak sempat baca pn lg wishes koranggg. sekarang dh kt upsi. nanti2 aku baca eh :/ terkilan betol !




kalau korg rasa kelakar boleh je gelak muhahaha. yg tergantung tu aku beli kedai happy home kt bandar pasir puteh je. rasanya RM5.90 each depend on its sizes. meja dan alas yg memang dh ada kt umah. the pictures aku cuci gambar yg aku photoshoot dgn abe sham and abe muein je pongg. and and korang perasan tak aku letak batu utk standkan those pictures tu ? batu kt luar rumah je muahaha. ingat nk pegi cari batu sg la sbb cantik siket kan, tp mlm sebelum majlis baru ingat. gila kauu nk pegi sungai memalam walaupun sg dekat dgn rumah ? tak pasal kena sorok ngan hantu air sbb jeles kita kawen dulu drpada dia weheee.


ni gambar dekat. hmm thanks a lot kt my bff ana and sepupu2 yg tolong pintal2 dawai jd cantik mcm tu huhu. tak sangka jd cantik sangaddd korang buat. ingat nk buat biasa2 je, siap buat love2 lg uollsss. malu tittew taw !

guestbook sgt2 simple. beli kaen chiffon yg lebih2 kt kedai, matchkan dua colours. pastu doublekan dan lipat macam yg korang tgk tu lah. aku beli kaen felt and print out nama and the dates. brooch tu amek bff ana punya hahaha. kesian ana aku kebas brooch dia ! sape suruh cantik sgt.

3. bubble talks.
utk bergambar dgn family and friends, utk menggila huhu. harusla ada kan ? kalau korang kreatif kan, boleh create your own words. takpun copy yg kedai2 yg jual benda ni. aku guna microsoft words 2007 + photoscape je buat sume tu haha. laku jugakk. aku tengok kt page apa tah, lime hengget utk 1pcs. ewahh, melampaunya kan ? padahal kalau buat sendiri, korang print colour tu, tak sampai 50sen pun ! beli kertas yg keras like manila kad, haa dh cun terletak comel je. kalau utk gambar2 macam specs, lips, hat tu kan. korang cari pdf. mmg dh ada yg ready print dh pun. senang as ABC kan. lupa arr link dia. korang search pdf wedding props insya Allah jumpa. byk je boleh pilih. :)
okay la kan utk suka2. padahal setiap kali nk bergambar asyik lupaaa je nk amek benda ni ! -,-
4. meja utk hadiah.
weheee the best part ever. sampaikan tak nampak meja pn lepas korang bagi hadiah. alahaii thanksss sgt kt sume yg sudi dtg pastu bagi hadiah. :') nak nangis berlagu2 rasa taw.

kalau menyelam masuk dlm timbunan hadiah ni, harus hubby tak jumpa aku wahaha. perasan kecik la mu ni tqah ! muka sgt penat sbb seharian tak makan :/  
setelah disusun rapi oleh hubs, ni lh semua hadiah. ni baru yg rumah aku punya majlis, rumah dia lg banyak. korang bayang la berapa lama kitorg amek masa utk unwrapped your gifts. sampaikan surrender suruh budak2 kecik yg tolong bukak. suka la diorg sbb konon2 hadiah tu diorg punya. hahaha.

5. design your own akad nikah's outfit.
sbb nak jgk simpan kenangan ni sampai bebila khonn. baju ni ada org baik ati yg sponsorkan kain for both of us. thanks yaa ! aku dh pernah update, the lace, the beads and the pearls detailing sume iolls buat sendiri from halfmoon and dress. cuma veil amek yg bridal.


ini je gambar yg ada nampak agak penuh dress nya. sbb dgn ptgrapher still tak amek lg. walaupun mata dh jd juling sbb kan dress ni, I'm totally satisfied and boleh kata proud of myself la jgk hahaha. dh lama mengidam nk baju akad nikah warna off white and sweet pink taw. baju ni half design amek dlm majalah pengantin, half lg aku design sendiri ikot rasa cantik aku heheh. sbb kita suka ala2 princess gittewww.
kt bahu kita kasi kembang gitu pastu kt lengan cekik. butang besaw2 kita letak kt lengan bebanyak khonn.

kt bawah pn letak lace yg dh siap jahit manik lebat2. aku buat belahan V-shaped kt tgh ngan kaen sweet pink. maceyhh tailor ! betol2 macam yg aku nak !

ni gambar paling jelas the pearls detailing kt halfmoon aku. manik yg belakang tu manik veil. simple je kan. pastu mak andam aku terbalikkan crown tu sbb katanya nampak simple. iolls okay je. :)
masa ni sibuk tanya akak aku tudung senget ke tak haha. 

oh yaaa ! halfmoon layer tu aku beli dgn kawan aku sendiri. dia buat bisnes online kt fb. aku request my own fav colour utk my special day. ni link fb F&A Sweethouse ! memang custome made semuanya. korang takkan jumpa kt online shop laen sbb kawan aku ni memang kreatif orangnyaa. berangan nk jd fashion designer huhu. ko jd muslimah designer taw adda ? aku suka halfmoon ni sbb labuh and wide ! sgt2 muslimah. :)

okay, setakat ni tu je aku nk share ngan korang. thanks utk sume yg terlibat utk majlis kitorang ni. walaupun majlis ni simple je, we all terlalu rasa puas hati sbb dikelilingi dgn org2 yg tersayang. pasal majlis and the others nanti iolls update ea kalau ada masa. sbb sbb sbb kannn, next week hubby nk melawat kita kt sini weheee. suka suka ! doakan kami bahagia dunia akhirat. :')


No comments:

Post a Comment

Hello Everyone !
Just drop your comment here.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...